Varför måste jag uppge mitt personnummer då jag beställer? Det är en säkerhetsåtgärd för oss och dig, bl a mot att någon annan ska kunna beställa varor i ditt namn/personnummer. Vi har på detta sätt möjlighet att verifiera uppgifter vi finner tveksamma. Det är också en försäkran för oss att få in betalning i de fall vi sänder ut paket mot faktura (kredit).
Personuppgifterna lagras i vårt kundregister. Ingen obehörig har tillgång till detta register och uppgifterna lämnas inte ut till andra företag. Du kan när som helst kontakta oss för att ta del av uppgifterna, ändra eller radera dem.
Vågar jag betala med kontokort? Sovdags.se samarbetar med betalningstjänsten Payson som garanterar säkerheten för dina korttransaktioner via nätet. Alla köp kopplas till Paysons säkra betalserver vilket betyder att Din kortinformation endast går till Payson och inlösande bank. Payson använder sig av 128 bitars SSL-certifikat för kryptering av känsliga uppgifter. Trots att butiken själv saknar SSL-certifikat löses krypteringen genom att inga känsliga uppgifter skickas inom butiken.
Den största säkerhetsrisken med att använda kort på nätet är att lämna ut kortnumret till företag som sedan sparar det för olika ändamål. Det kommer du alltså ifrån här eftersom inga kortuppgifter hanteras av butiken, och Payson sparar inte dessa uppgifter i sitt betalsystem. När kortuppgifterna är mottagna, och kryptering inte längre är nödvändig får användaren återvända till butiken.
Jag har flyttat, hur gör jag för att ändra min adress jag registrerat hos er? Adressen ändrar du genom att logga in på ditt konto och där väljer ”Se eller ändra adress i min adressbok”. Du kan också välja att ändra adressen då du betalar i kassan.
Jag vill kunna skicka varor till flera adresser, kan jag spara flera adresser?
Du kan spara flera adresser gernom att gå in på ditt konto och där väljer ”Se eller ändra adress i min adressbok”. Där kan du lägga till upp till fem adresser.
Jag har en annan fakturaadress än den jag vill ha varorna till, hur gör jag? När du betalar i kassan får du ange vilken adress du vill att varorna ska skickas till.
Jag vill bli notifierad om nya produkter. Hur gör jag? Då går du in under ”mitt konto”, klicka på ”Prenumerera eller säg upp min prenumeration av nyhetsbrevet”. Du klickar i att du vill ha nyhetsbrevet. I nyhetsbrevet, som skickas ut med jämna mellanrum, står det om nya produkter.
Hur gör man om man vill skicka paket till en annan adress än ens egen?
När man betalar i kassan kan man ange om man vill skicka paketet till en annan adress än sig egen. Ändringen gör du under ”Leveransinformation”.
Observera dock att vid leverans till annan adress än din bokföringadress måste du betala med kort eller via Internetbank. Detta för att undvika missbruk av personuppgifter. På detta sätt undviks risken att få en faktura för något man själv inte beställt.
Till vilka orter levererar ni?
Vi leverar till alla orter inom Sverige och övriga EU-länder (Belgien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Italien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Polen, Portugal, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Tjeckien, Tyskland, Ungern och Österrike).
Hur lång är leveranstiden? Leveranstiden beroende vilken produkt som är beställd. Du finner den under produktspecifikationen för varje produkt. Normalt varierar den mellan 2 – 12 dagar beroende på produkt inom Sverige. Skickar du din order till annat land än Sverige så är leveranstiden något längre beroende på landets postgång. Notera att antal dagar som anges som leveranstid avser vardagar.
Hur får jag min orderbekräftelse?
Om din betalning accepterats skickas en orderbekräftelse som också gäller som kvitto ut automatiskt till den e-postadress du angett vid beställningen.
Vad kostar frakt, hantering, emballage?
Inom Sverige: Fraktfritt. Emballage ingår.
Övriga länder inom EU och Schweiz
Den kostnad som tillkommer utöver själva varan är fraktkostnad enligt fraktbolagets tariff till respektive land. Kontakta kundservice@sovdags.se .
Vad gäller för bytesrätt/öppet köp?
Enligt distansavtalslagen har du öppet köp i 14 dagar. Detta gäller oanvänd vara som returneras i originalförpckning inom denna 14-dagarsperiod. Läs mer under Byten och returer.
Hur kan jag reklamera en leverans?
Om du vill reklamera en vara på grund av att den är felaktig, felexpedierad eller transportskadad kontaktar du oss så snart som möjligt. Ange vilken vara det rör sig om och beskriv problemet. Ange också beställarens kundnummer och ordernummer. Vid reklamation av en vara står kunden för returfrakt samt kostnaden för leverans av ny vara till mottagaren. I de fall varan inte längre finns i vårat sortiment får en ny vara ur sortimentet (till samma eller lägre pris) väljas. Överskjutande belopp regleras med återbetalning till beställaren.
Kan man skicka paket till någon utanför Sverige?
Ja, du kan skicka till länder inom EU.
Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda denna webbplats kommer vi att anta att du är nöjd med det.
Jag accepterarLäs mer